Amazongate: the smoking gun

(EUReferendum) – More than five months after the IPCC was accused of making assertions on the fate of the Amazon forest on the basis of a non-peer reviewed WWF report, it now appears that the original source of the IPPC’s claim is a Brazilian educational website which was taken down in 2003 (pictured – click to enlarge).

Furthermore, it appears that this is the only source of the IPCC’s claim that made up the basis of “Amazongate” – that the IPCC was, once again, using unsubstantiated material which exaggerated the threat. This website, therefore, is the “smoking gun”, the latest evidence to suggest that the IPCC is breaking its own rules.

Interestingly, when the “Amazongate” story was broken on this blog on 25/26 January, we had no way of knowing that the trail would eventually lead to a defunct Brazilian website. It was the official denials of our story that gave the clue, and they did not really get underway until 31 January when The Sunday Times published its report headed: “UN climate panel shamed by bogus rainforest claim,” Read More Here

Advertisements

One thought on “Amazongate: the smoking gun

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s